/post/rss/" />
شمشیر دولبه پیچیدگی محصولات
دوشنبه 16 مهر 1397 ساعت ساعت 10 و 47 دقیقه و 49 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )
لئونارد شرمن
مترجم: مهدی نیکوئی
برگرفته از کتاب: اگر در جنگِ سگی هستی، گربه شو! 
 متنوع‌سازی محصولات و قابلیت‌های آنها یکی از شیوه‌های رایج فعالیت کسب‌وکارها در جهان امروز است تا بتوانند مشتریان بیشتری به دست بیاورند؛ اما همین موضوع گاهی می‌تواند به بهای از بین رفتن آنها تمام شود. متنوع‌سازی بیش از حد و افراط در پیچیدگی‌های محصول، نه تنها هزینه‌ها را افزایش می‌دهد، کیفیت را فدا می‌کند و به سودآوری لطمه می‌زند، بلکه می‌تواند وجهه و اعتبار نشان تجاری را مخدوش کند.

یکی از بهترین مثال‌ها از شرکت‌هایی که با پیچیدگی بیش از حد، زمینه نابودی خود را فراهم ساختند، شرکت تولیدکننده ظروف و محفظه‌های پلاستیکی خانگی رابرمید (به معنای خدمتکار لاستیکی) است. این شرکت آمریکایی در اوایل دهه ۱۹۹۰، در هر سال، رشدی دورقمی را تجربه می‌کرد که ناشی از نوآوری‌های متمایز در طراحی محصولات بود. این شرکت در سال ۱۹۹۳، ازسوی  مجله فورچون به‌عنوان تحسین‌برانگیزترین شرکت سال معرفی شد.


ادامه مطلب
مرتبط با: مدیریت ,


اسب تروا در کسب‌وکار
شنبه 14 مهر 1397 ساعت ساعت 10 و 21 دقیقه و 27 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )
نویسنده: Gabor Nagyو Greg Lindsay
مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد
منبع: HBR : 
در ابتدا به نظر می‌رسید که ویلا بن نوولا (خانه خبرهای خوب) یا VBN واقع در منطقه Silicon Sentier در شهر پاریس، یکی دیگر از فضاهای کار اشتراکی (coworking space) جدید است.
اسب تروا  در کسب‌وکار
اما آنچه آن را متمایز می‌سازد، این است که تنها نیمی از ۶۰ فرد شاغل در این فضا را فریلنسرها تشکیل می‌دهند. باقی افراد برای شرکت اورنج (شرکت مخابراتی فرانسوی) کار می‌کنند که VBN را در سال ۲۰۱۴ تاسیس کردند تا به برنامه‌نویسان و مهندسان خود نحوه کار با افراد خارج از شرکت و یادگیری از آنها را بیاموزد. ماگالی سیکاردی، مدیر VBN، این فضای ۳۵۰ مترمربعی را «یک آزمایشگاه نوآوری منابع انسانی» توصیف می‌کند. VBN به مدت یک سال خانه ۶۰ نفر (نیمی از کارمندان شرکت اورنج، نیمی فریلنسرها، هنرمندان و استارت‌آپ‌ها) بود.

ادامه مطلب
مرتبط با: مدیریت ,


نشانه‌هایی که ثابت می‌کند در مدیریت شکست خورده‌اید
سه شنبه 10 مهر 1397 ساعت ساعت 09 و 22 دقیقه و 13 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )
نویسنده: Liz Ryan
مترجم: مریم مرادخانی
منبع: Forbes 
مشاور عزیز هفته پیش، مشکلی در محیط کارم پیش آمد که سر و صدای زیادی به پا کرد. قرار بود ساعت ۸ صبح، جلسه‌ای با مشتریان مهم شرکت برگزار شود. من راس این ساعت در جلسه بودم. بعضی مشتریان هم به موقع رسیده بودند اما از بقیه خبری نبود. با آنها تماس گرفتیم و همه به اتفاق گفتند: «مگر ساعت جلسه ۹ نبود؟» تعجب کردم. خلاصه از آنها خواستم خودشان را زودتر برسانند، اما میهمان‌های حاضر در جلسه از اینکه معطل شده بودند، گلایه می‌کردند و دائم غر می‌زدند. آنها می‌خواستند مسوول هماهنگی جلسات را ببینند.

ادامه مطلب
مرتبط با: مدیریت ,


توصیه‌های مدیرعامل لینکدین برای مدیران امروز
چهارشنبه 4 مهر 1397 ساعت ساعت 13 و 47 دقیقه و 48 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

منبع: سی‌ان‌بی‌سی
ترجمه: مهدی نیکوئی
 "روش‌های مدیریت، استخدام و اخراج"
جف وینر(Jeff Weiner)، به‌عنوان عالی‌رتبه‌ترین مدیر اجرایی لینکدین، مسوولیت ۱۴ هزار کارمند این وب‌سایت را بر عهده دارد. او در گفت‌وگویی تفصیلی با آدام بریانت در شبکه سی‌ان‌بی‌سی، در مورد روش‌های استخدام، هدایت و انگیزش کارکنان خود توضیح می‌دهد.
روش‌های مدیریت، استخدام و اخراج
ابتدا می‌خواستم برای ما توضیح دهید مهم‌ترین درسی که در مورد رهبری سازمانی در سال‌های فعالیت خود آموخته‌اید، چیست؟
یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که در زندگی گرفته‌ام، چیزی است که می‌توانم به زبان ورزشی بگویم: «پرتاب‌کننده توپ را بیش از حد در زمین نگه ندارید.» در بیسبال، بارها پیش می‌آید که بهترین پرتاب‌کننده توپ در تیم شما، مدت زیادی در زمین می‌ماند و عملکردش شروع به افت می‌کند؛ ماهیچه‌های دستش می‌گیرد و سیستم عصبی او هم کارآیی اولیه را از دست می‌دهد.


ادامه مطلب
مرتبط با: منابع انسانی ,


چطور از بازاریابی لامسه‌ای استفاده کنیم؟
دوشنبه 2 مهر 1397 ساعت ساعت 09 و 23 دقیقه و 03 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

نویسنده: Margaret Magnarelli
مترجم: مریم مرادخانی
منبع: Forbes

چگونه لمس کردن محصول را در تجربه خرید آنلاین بگنجانیم؟
رنسانس در عرصه تبلیغات

 چند هفته پیش، در یکی از کلاس‌های آموزشی شرکت سفورا شرکت کردم. این شرکت که یکی از تولید‌کنندگان مطرح لوازم آرایشی در فرانسه است هر از گاهی کلاس‌های آموزشی رایگان برگزار می‌کند. مربی در این کلاس که مدتش یک ساعت بود، نحوه و مراحل استفاده از تمامی محصولات را به ما آموزش داد. قطعا وقتی از کلاس خارج شدم، نه به یک کارشناس زیبایی تبدیل شده بودم و نه یک ستاره پاپ اما، چند نکته مهم و کاربردی در ذهنم ماند (و البته یک کیف پر از محصولات آرایشی). من رفته بودم تا محصولات رایگان را تست کنم اما در آخر کار، کلی خرید کردم، حتی بیشتر از حد میانگین.
رنسانس در عرصه تبلیغات
اگر به‌صورت آنلاین خرید می‌کردم، احتمالا تعداد محصولاتی که می‌خریدم، نصف می‌شد. اولین سوالی که به ذهنم رسید این بود که چرا وقتی آنجا بودم، کنترل خودم را از دست دادم و آن همه خرید کردم؟ و بلافاصله از خودم پرسیدم: آیا لمس کردن محصول باعث افزایش انگیزه خرید می‌شود؟

پس تحقیقاتم را شروع کردم و نتیجه، واقعا شگفت‌زده‌ام کرد. 
ادامه مطلب
مرتبط با: بازاریابی ,


 
مؤسسه خیریه بهنام دهش پور
نویسندگان
دیگر موارد
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :

هدایت به بالای صفحه

پشتیبانی

تصویر استاتیك