/post/rss/" />
چه شرکتی را ثبت کنیم نفع بیشتری می‌بریم؟
شنبه 29 آبان 1395 ساعت ساعت 02 و 27 دقیقه و 22 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

روزنامه دنیای اقتصاد  

احمد پنجه‌پور- وکیل پایه یک دادگستری 


الفبای حقوق تجارت شروعی ساده بر حیاتی پیچیده 

یکی از پرسش‌های همیشگی افراد صاحب سرمایه، زمانی که می‌خواهند در قالب یک شخصیت حقوقی به کسب‌وکار بپردازند، تعیین قالب حقوقی است. به عبارت دیگر، معمولا افراد نمی‌دانند وقتی می‌خواهند شرکتی را تاسیس کنند بهتر است آن را در قالب یک شرکت با مسوولیت محدود ثبت و تاسیس کنند یا شرکت سهامی یا شرکت دیگر. پیش‌تر بیان شد که شرکت با مسوولیت محدود، معمولا مورد اقبال بیشتری برای تشکیل قرار می‌گیرد و دلایل آن نیز بیان شد. در این نوشتار سعی می‌کنیم با بیان تفاوت‌های اساسی این نوع شرکت‌ها تا حدودی به پاسخ بدو یادداشت نزدیک شویم. 


ادامه مطلب
مرتبط با: مدیریت ,


شیوه جدید آموزش در شرکت‌ها چه ویژگی‌هایی دارد
چهارشنبه 26 آبان 1395 ساعت ساعت 02 و 14 دقیقه و 27 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

روزنامه دنیای اقتصاد  

منبع: McKinsey

نویسندگان: Richard Benson-Armer, Arne Gast, Nick van Dam 

مترجم: سید ساجد متولیان

 

درحالی‌که دانشگاه‌های شرکتی (موسسات آموزشی درون‌سازمانی) وارد دومین سده از عمر خود می‌شوند، کسب‌وکارهای وابسته به آنها نیز برای انطباق یافتن با مقتضیات عصر دیجیتال خودشان را تغییر می‌دهند. زمانی که پیشگامانی همچون جنرال موتورز و جنرال الکتریک حدود صد سال پیش شروع به ارائه برنامه‌های آموزشی در منازل كردند، هدف‌شان متمرکز بر آموزش مهارت‌های روزمره و سطح پایین به افراد بود. در آن زمان شکل‌گیری مراکز آموزشی تکامل یافته از دل صنایع بزرگ که چند دهه بعد تحقق یافتند، هنوز تصوری خیال‌انگیز تلقی می‌شد؛ اما چندی نگذشت که مرکز آموزش رهبری کروتونویل متعلق به جنرال الکتریک در سال ۱۹۵۶، دانشگاه همبرگر مک دونالد در سال ۱۹۶۱ و بعد از آن موسسات آموزشی شرکت‌های عظیمی همچون اپل، بوئینگ و دنون به تدریج تاسیس شدند.حال مرحله جدیدی در تسهیل به اشتراک‌گذاری دانش و تعاملات بین کارکنان مورد نیاز است و نسل قدیمی موسسات آموزشی درون‌سازمانی در حال جایگزین شدن با نسل جدید آنها هستند  


ادامه مطلب
مرتبط با: مدیریت ,


سازندگان تبلیغات، روایت داستان را جدی بگیرند
سه شنبه 25 آبان 1395 ساعت ساعت 02 و 55 دقیقه و 08 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

روزنامه دنیای اقتصاد 

منبع: LinkedIn

مترجم: مریم مرادخانی

 

داستان‌ها در ذخیره‌سازی خاطرات و دسته‌بندی اطلاعات توسط مغز نقش اساسی دارند. این روزها حضور علم و هنر در عرصه بازاریابی و ساخت تبلیغات بیش از پیش حس می‌شود و وقت آن رسیده که سازندگان تبلیغات دیجیتال، به اهمیت روایت داستان در ساخت تبلیغات پی برده و آن را جدی بگیرند.همه ما عاشق داستان هستیم. در این شکی نیست، اما تا همین سال‌های اخیر کمتر کسی می‌دانست که داستان‌‌ها در رشد و تکامل ما تا چه حد نقش داشته‌اند. به عنوان یک گونه از موجودات زنده، ما خودمان را در داستان‌ها غوطه‌ور می‌کنیم. این داستان‌ها هستند که به ما کمک می‌کنند اطلاعات را پردازش کنیم.


ادامه مطلب
مرتبط با: بازاریابی ,


راه‌اندازی استارت‌آپ ناب با «بوم مدل کسب‌وکار»
دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت ساعت 02 و 53 دقیقه و 14 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

روزنامه دنیای اقتصاد 

 منبع: entrepreneur

مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد

 

رویاهای بزرگ، مانند راه انداختن کسب‌وکار خودتان یا تبدیل ایده خود به شرکتی که بتواند جهان را دگرگون کند، واقعا جاه‌طلبانه است. این رویا در صورتی محقق می‌شود که استارت‌آپ خود را در رأس یک مدل ثابت کسب‌وکار بنا کنید. بیایید با حقایق روبه‌رو شویم. ممکن است تصور کنید که برنامه واضحی برای کسب‌وکارتان و یک ایده فوق‌العاده از کسب‌وکار دارید، اما در واقعیت شما گروهی از فرضیات را دارا هستید. می‌توانید با یک نگرش قدیمی از مدل‌سازی کسب‌وکار وقت‌تان را هدر دهید. (یک سند طویل بنویسید و تعداد زیادی نمودار و داده را در آن به‌کار ببرید) یا اینکه می‌توانید سفر کارآفرینی خود را با یک روش حرفه‌ای‌تر شروع کنید و از بوم مدل کسب‌وکار (business model canvas) استفاده کنید. بوم مدل کسب‌وکار یک زبان بصری مشترک است که می‌تواند به‌عنوان نقطه مرجع شما برای برنامه‌ریزی، رشد و پیش بردن استارت‌آپ‌تان استفاده شود. این یک حرکت استراتژیک به سوی طراحی مدل نوآورانه کسب‌وکار شما است. در واقع با بوم مدل کسب‌وکار می‌توانید کل استارت‌آپ یا کسب‌وکارتان را توضیح دهید. بوم به‌عنوان ابزاری کلیدی برای موفقیت کسب‌وکار نوپا معرفی می‌شود. بوم مدل کسب‌وکار شامل 9 بخش اصلی است: 


ادامه مطلب
مرتبط با: مدیریت ,


صد سال عمربی‌خطر!
یکشنبه 23 آبان 1395 ساعت ساعت 02 و 52 دقیقه و 18 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

مجله شنبه

بهاره بدیعى

کبریت تو کلی، باتولید ۱۰ میلیارد قوطی کبریت در سال بزرگ‌ترین کارخانه کبریت‌سازی جهان است.

احتمالا همه ما دست‌کم یک بار هم که شده برای روشن‌کردن شعله‌گاز آشپزخانه یا برافروختن آتش دیگری، از کبریت استفاده‌کرده‌ایم. حتی اگر این روزها فندک‌ جانشین مدرنی برای چوب‌های‌باریک کبریت شده‌باشد، هنوز بوی‌ گوگرد کبریت برای خیلی از ما یادآور‌خاطراتی است. اما اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که قوطی‌های کوچک کبریت در کنج کابینت‌هایتان خودنمایی می‌کنند، نگاهی به جعبه مقوایی آن بیاندازید. زیر‌عبارت «این کبریت بی‌خطر است»، نامی به‌چشم‌می‌خورد که از‌ صد سال پیش تاکنون مشغول تولید چوب‌های کبریت است. صد سال عمربی‌خطر!


ادامه مطلب
مرتبط با: برند ,




 
مؤسسه خیریه بهنام دهش پور
نویسندگان
دیگر موارد
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :

هدایت به بالای صفحه

پشتیبانی

تصویر استاتیك