/post/rss/" />
#مدیریت به سبک مرغ دریایی
چهارشنبه 28 مهر 1395 ساعت ساعت 03 و 22 دقیقه و 59 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

 نویسنده: Travis Bradberry

 مترجم: مریم مرادخانی

 منبع: Forbes

 متاسفانه همه ما این وضعیت را تجربه کرده‌ایم: مدیر سازمان خبردار می‌شود که کارکنان با یک مشکل بزرگ مواجه شده‌‌اند و تصمیم می‌گیرد شخصا وارد شده و مساله را حل کند. اما به جای تلاش برای درک مساله و همکاری با اعضای تیم برای رسیدن به یک راه‌حل اساسی، او فقط داد و قال می‌کند، براساس یکسری فرمول‌های مشخص، ده‌ها دستور صادر می‌کند سپس ناغافل موقعیت را ترک کرده و کارکنان را با کوهی از دردسرهای جدید به حال خودشان رها می‌کند (درست مثل یک مرغ دریایی که ناگهان فرود می‌آید، سر و صدای زیادی به پا می‌کند، محیط اطرافش را به هم می‌ریزد و می‌رود). 

نام این رویکرد، «مدیریت به سبک مرغ دریایی» است. مدیرانی که از این رویکرد پیروی می‌کنند، فقط زمانی با کارکنان خود تعامل می‌کنند که مشکلی پیش آمده باشد. حتی موقع وقوع مشکلات نیز، آنها به قدری شتابزده وارد ماجرا می‌شوند و می‌روند که وضعیت را از قبل دشوارتر و کارکنان را دچار سرخوردگی می‌کنند. 


ادامه مطلب
مرتبط با: مدیریت ,


اهمیت سرمایه‌گذاری مداوم در ابزارهای بازاریابی
سه شنبه 27 مهر 1395 ساعت ساعت 03 و 17 دقیقه و 18 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )


مترجم: فریبا ولیزاده 

منبع: brandingstrategyinbrand 

روزنامه دنیای اقتصاد

عوامل متعددی ارزش نامتجاری را در معرض خطر قرار میدهند. در مقاله پیش‌رو به برخی از خطرات و روشهای مقابله با آنها اشاره میشود: 

۱- از میان رفتن اعتماد – هنگامی که نامهای تجاری بردباری اخلاقی قابل قبولی را چه به واسطه اقداماتی که انجام می‌دهند و چه به‌دلیل هر آنچه انجام نمی‌دهند به نمایش نمی‌گذارند، مصرف‌کنندگان دست‌کم برای مدت زمان کوتاهی تمایلی به تعامل با آنها ندارند. در صورتی که اعتماد در اقدامات و رفتار کسب‌وکارها تجلی پیدا نکند، طیف رفتارهای غیرقابل قبول برای مصرف‌کننده گسترش پیدا می‌کند و علاوه‌بر پیام‌ها و نشانه‌های گمراه‌کننده وارد حیطه‌های دیگر کسب‌وکار و مسائل اخلاقی هم می‌شود. بارها در گردهمایی‌های مختلف با نام‌های تجاری بزرگ در خصوص مفهومی جدید گفت‌وگو کرده‌ام، «عرضه بی‌عیب و نقص». همواره سعی کنید معیارهایتان از بالاترین سطح شفافیت و زمان‌بندی برخوردار باشد. اگر اتفاقاتی پیش می‌آید که نمی‌خواهید چیزی از آن به بیرون از سازمان درز کند، بدانید که مشکل عدم‌اعتماد در حال جوانه‌زدن است. پیش از اینکه مشتریان شما را در خصوص این مساله بازخواست کنند، به آن بپردازید. 


ادامه مطلب
مرتبط با: برند ,


ضرر مالی شرکت‌ها پیامد عدم صداقت در عذرخواهی
دوشنبه 26 مهر 1395 ساعت ساعت 03 و 53 دقیقه و 55 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

نویسنده: Gabrielle Adams

مترجم: مریم رضایی

منبع: LondonBusiness School 

عذرخواهی کردن فقط بیان معذرت‌خواهی نیست. «تاسف خوردن» اشکال مختلفی دارد. مدیران شرکت میتسوبیشی بعد از افشای اشتباهی که در داده‌های مصرف سوخت خودروهای این شرکت رخ داده بود، عذرخواهی کردند. این اشتباه شامل تست‌ اشتباه 157 هزار خودرو و 468 هزار نیسان بود. دولت که خواهان گزارش این شرکت ظرف مدت یک هفته شده بود، می‌گوید میتسوبیشی اعتماد مشتریان را از دست داده است. تتسورو آیکاوا، مدیرعامل شرکت میتسوبیشی موتورز که به‌دلیل این تقلب صورت گرفته با تعظیم سنتی ژاپنی جلوی رسانه‌های دنیا عذرخواهی کرد، می‌گوید: «ما معتقدیم این دستکاری عمدا صورت گرفته است.» سهام میتسوبیشی در روزی که این خبر منتشر شد 15 درصد سقوط کرد. مشکلات میتسوبیشی بعد از رسوایی شرکت فولکس واگن در ارائه اطلاعات غلط در مورد میزان آلایندگی خودروها رخ داد و این مسائل می‌تواند به تدوین قوانین سختگیرانه‌تر برای خودروسازان کل دنیا منجر شود. 


ادامه مطلب
مرتبط با: مدیریت ,


دانلود کتابچه اصول برگزاری رویداد موفق
یکشنبه 25 مهر 1395 ساعت ساعت 03 و 31 دقیقه و 47 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

EvandChecklistEbook.pdf

در مورد این کتابچه

کنفرانس‌ها، همایش‌ها و سمینارها یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی شرکت‌ها محسوب می‌شوند که در صورتی‌که دقیق و حساب‌شده برنامه‌ریزی و اجرا شوند، نتایج مثبت و تعیین‌کننده‌ای را برای کسب‌و‌کارها به همراه دارد.

کتابچه الکترونیکی «اصول برگزاری رویداد موفق» توسط مجموعه ایوند به عنوان سامانه برگزاری رویداد در ایران، تهیه و به صورت رایگان در اختیار دبیران و برگزارکنندگان همایش‌ها و رویدادها قرار گرفته است. هدف از تهیه و انتشار این کتاب آموزش مهارت‌های علمی و اجرایی مورد نیاز جهت برگزاری همایش ها، سمینارها و کنفرانس‌ها است.


مرتبط با: مدیریت ,


موردکاوی مشکلات شرکت اولاپیک با تحولات سریع تکنولوژی
شنبه 24 مهر 1395 ساعت ساعت 02 و 54 دقیقه و 21 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

مترجم: مریم رضایی

منبع: IESE Insight 

ایده پول درآوردن از به اشتراک‏گذاری عکس‏های عروسی در اینترنت، به فکر سه دانشجوی MBA مدرسه کسب‏وکار کلمبیا در نیویورک رسید. آنها پلت‌فرم دیجیتالی خود را در سال 2010 راه‏اندازی کردند و نام آن را اولاپیک (Olapic) گذاشتند که به معنای موجی از عکس‏ها بود (اولا در اسپانیایی به معنی موج است). اولاپیک یک رقابت کارآفرینی راه انداخت و سرمایه‏گذاران اولیه‏ای را جذب کرد. وقتی این استارت‏آپ به مرحله بعدی رشد خود نزدیک شد، کارآفرینان کار خود را فراتر از عکس‌های عروسی بردند. در واقع، آنها این پلت‌فرم را بازآفرینی کردند و این بار شرکت‌های رسانه‏ای را به عنوان مشتریان خود هدف قرار دادند. بعدها، وقتی چشم‏انداز دیجیتال همچنان متحول می‏شد، آنها تمرکز خود را بر مشتریانی قرار دادند که جیبشان در صنعت تجارت الکترونیک پرتر بود. اولاپیک در سه سال نخست حضور خود، سه مدل کسب‏وکار کاملا متفاوت را امتحان کرد. آیا این روشی برای درآمد داشتن، هم از مشتریان و هم از سرمایه‏گذاران بالقوه است؟ چه چیزهایی به خطر می‏افتد؟ 


ادامه مطلب
مرتبط با: مورد كاوی ,




 
مؤسسه خیریه بهنام دهش پور
نویسندگان
دیگر موارد
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :

هدایت به بالای صفحه

پشتیبانی

تصویر استاتیك