/post/rss/" />
زنجیره عرضه پایدار چقدر پیچیده است؟
چهارشنبه 6 مرداد 1395 ساعت ساعت 03 و 10 دقیقه و 01 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

روزنامه دنیای اقتصاد 

گفت‌وگو: دکتر محیا کربلایی

تحلیلگر اقتصادی و کسب‌و‌کار

یک بطری آب معدنی 500 تومان است. تصور می‌کنید سودی که از فروش هر بطری برای تولیدکننده حاصل می‌شود چقدر باشد؟ 300 تومان؟ 200 تومان؟ 10 تومان؟  سودی که فروش هر محصول می‌تواند به همراه داشته باشد به میزان بسیار زیادی به «زنجیره عرضه» و مدیریت آن مربوط می‌شود. مثال ساده آب معدنی را در نظر بگیرید. شاید تصور کنیم، محصول اصلی که آب است، از طریق چشمه‌ها تامین می‌شود؛ اما مساله این است که برای فروش بطری آب معدنی، تنها آب درون آن مطرح نیست. برای تولید یک بطری آب معدنی به بطری پلاستیکی، در بطری و برچسب آن نیز نیاز داریم. خود آب معدنی نیز باید تصفیه شود و از مراحل مختلف کنترل کیفیت و استانداردهای سلامتی عبور کند. معمولا شرکت‌های تولیدکننده آب معدنی خودشان بطری آن را تولید نمی‌کنند. پس برای تهیه بطری لازم است آن را خریداری و از کارخانه دیگری به کارخانه آب معدنی‌سازی منتقل کنند. اینجا به کامیون‌ها نیاز دارند. کامیون‌ها به راننده و سوخت نیاز دارند. کامیون، محصولاتش و راننده باید بیمه شده باشند. برای خالی کردن بطری‌ها در کارخانه به ماشین‌های مخصوص خالی کردن بار نیاز است و همچنین به چند کارگر. کارگرها نیز باید بیمه شده باشند.


ادامه مطلب
مرتبط با: مدیریت ,


9 مزیت سبز بودن برای کسب‌وکارها
سه شنبه 5 مرداد 1395 ساعت ساعت 03 و 19 دقیقه و 30 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

 

نویسنده: دارسی هیچکاک و مارشا ویلارد 

مترجم: مهدی نیکوئی 

منبع: راهنمایی کسب‌وکار به سمت پایداری 

پایداری، گزینه‌ای که کسب‌وکارهای امروز جهان با آن مواجه هستند؛ گزینه‌ای که هنوز هم برخی، آن را یک هزینه می‌دانند. با این حال، پایداری و توجه به مسائل مختلف زیست‌محیطی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می‌تواند علاوه‌بر تضمین آینده یک کشور و جامعه، برای کسب‌وکارهای فعال این حوزه هم مزایای زیادی به همراه داشته باشد. مزایایی که تنها در کاهش هزینه‌های ضایعات و متمایزسازی نسبت به رقبا خلاصه نمی‌شود: 


ادامه مطلب
مرتبط با: مدیریت ,


کشف دروغ‌ها و مهارت‌های خاص در یک رزومه
دوشنبه 4 مرداد 1395 ساعت ساعت 03 و 18 دقیقه و 25 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

روزنامه دنیای اقتصاد

نویسندگان: David Sturt, Todd Nordstrom

مترجم: مریم مرادخانی

منبع: Forbes

این روزها بازار کار به‌شدت رقابتی است. ما با بحران جدیدی به نام بحران استعداد روبه‌رو هستیم و در قلب این بحران، بسیاری از مدیران تلاش می‌کنند بهترین و با استعدادترین نیروها را استخدام کنند. وقتی با این مدیران صحبت می‌کنم، اغلب آنها از داستان‌های عجیب و غریبی می‌گویند که در رزومه‌های متقاضیان کار مشاهده کرده‌اند، مثل سابقه کار در شرکتی که حتی وجود خارجی ندارد یا درج یک عنوان شغلی دروغین. در بسیاری از رزومه‌ها می‌توان ردپای این دروغ‌های متداول را دید، حتی در رزومه افرادی که برای شغل مربوطه مناسب به نظر می‌رسند. کشف این دروغ‌ها برای کارکنان منابع انسانی سخت نیست. کافی است به گوگل بروند و درباره دروغ‌های رایج رزومه‌ها تحقیق کنند. آنها بلافاصله پس از کشف یک دروغ، متقاضی کار را فاقد صلاحیت دانسته و او را رد می‌کنند. در نهایت دو طرف بازنده‌اند: متقاضی کار، یک فرصت شغلی خوب را از دست می‌دهد و مدیر سازمان، یک کارمند خوب را.


ادامه مطلب
مرتبط با: منابع انسانی ,


 
مؤسسه خیریه بهنام دهش پور
نویسندگان
دیگر موارد
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :

هدایت به بالای صفحه

پشتیبانی

تصویر استاتیك