/post/rss/" />
اصول موفقیت «استیو جابز» تا چهل سال آینده هم کاربرد خواهد داشت
چهارشنبه 30 تیر 1395 ساعت ساعت 03 و 57 دقیقه و 06 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

روزنامه دنیای اقتصاد -

مترجم: هوتسا عسکری نسب 

منبع: Forbes 

شروع کار شرکت اپل برمی‌گردد به تاریخ اول آوریل سال 1976 که استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد وین فعالیت خود را از اتاقی در خانه پدری استیو جابز آغاز کردند و با ازدیاد سفارش‌ها، محل کار را به آشپزخانه و سپس گاراژ منزل منتقل کردند. جالب است بدانیم همان روش‌های کسب‌و‌کاری که استیو جابز سال‌ها پیش در اتاق کوچک خود آغاز کرد و آنها را توسعه داد، در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری برای مدیران کسب‌و‌کار مفید است. با درگذشت استیو جابز، شبکه ABC به بررسی راز و رمز موفقیت استیو جابز پرداخت. بدیهی است قوانینی که شرکت اپل را به یکی از ارزشمندترین برندهای جهان تبدیل کرده است، هنوز به نظر دقیق و صحیح می‌آید. در حقیقت، استیو جابز تقریبا در تمام جنبه‌های کسب‌و‌کار، از زمان خود جلوتر بوده است. شما نیز می‌توانید با پیروی از اصول استیو جابز در کار خود به موفقیت‌های باورنکردنی دست یابید.

 


ادامه مطلب
مرتبط با: مدیریت ,


کسب‌وکار خدماتی و حل چالش «مقیاس‌ناپذیری»
یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت ساعت 03 و 10 دقیقه و 55 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

نویسنده: Anita Campbell 

مترجم: مریم مرادخانی 

وقتی کسب‌وکار شما محدود به زمان است، گسترش آن کمی دشوار است. اما غیرممکن نیست. در یک کسب‌وکار خدماتی، شما در واقع «زمان» خود را می‌فروشید. شما بابت زمانی پول دریافت می‌کنید که صرف ارائه خدمات کرده‌اید.

 

چالش اصلی یک کسب‌وکار خدماتی: مقیاس‌ناپذیری 

چالش اصلی یک کسب‌وکار خدماتی همین‌جااست. وقتی کار شما تولید یا خرید «محصول» است، راحت‌تر می‌توانید برای کسب‌وکار خود مدلی طراحی کنید که قابل توسعه باشد. به عبارتی شما می‌توانید مدل کسب‌وکار خود را روی نمودار بیاورید و این یعنی مقیاس‌پذیری. اما برای یک کسب‌وکار خدماتی که «زمان» می‌فروشد، به سختی می‌توان مقیاسی تعیین کرد. (مقیاس‌پذیری یا تکرارپذیری یعنی قابلیت توسعه یک مدل کسب‌وکار در آینده با افزایش فاکتورهایی چون منابع مالی و انسانی). یکی از راه‌ها برای حل مشکل مقیاس‌ناپذیری، ارائه خدمات در قالب بسته‌های ملموس (Productizing) است (مثل بسته‌های اینترنتی) که شاید برای همه کسب‌وکارهای خدماتی راه حل مناسبی نباشد، اما می‌تواند مشکلات رایج کسب‌وکارهای کوچک را حل کند. تبدیل یک خدمات ناملموس به یک محصول آنقدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیست. اما لازمه آن این است که بتوانید در طراحی مدل کسب‌وکار خود کمی خلاقیت به خرج دهید. چند ویژگی اصلی خدمات «ملموس» از این قرارند: 


ادامه مطلب
مرتبط با: مدیریت ,


مشتریان کوچک امروز درآمدهای بزرگ فردا
شنبه 26 تیر 1395 ساعت ساعت 02 و 10 دقیقه و 18 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

روزنامه دنیای اقتصاد

نویسنده: Namit Kapoor و Lavanya Manohar

مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد

منبع: strategy-business 

تقسیم‌بندی بازار (Market Segmentation)، فرآیندی است که بر اساس آن یک بازار به زیربخش‌های متمایزی از مشتریانی که نیازها و مشخصاتشان یکسان است تقسیم‌بندی می‌شود. از آنجا که مشتریان هر بخش نیازها و خواسته‌های یکسانی دارند، به یک طرح بازاریابی و یک محصول خاص به شیوه‌ای مشابه پاسخ می‌دهند. این بخش‌بندی به صاحبان کسب‌وکار کمک می‌کند تا نیازها و خواسته‌های مشتریان خود را بهتر برآورده کرده و مشتریان راضی‌تری داشته باشند. یک استراتژی جدید بخش‌بندی می‌تواند به تیم‌های فروش کمک کند تا نقاط حساس رشدشان را بشناسند. 

اکثر شرکت‌های بزرگ بر مشتریان روزمره اتکا می‌کنند؛ مشتریانی که فروش مکرر به آنها جریان ثابتی از درآمد را ایجاد می‌کند. اما با هر نوآوری دیجیتال در عصر جدید، این مدل برخی از جذابیت‌های خود را از دست داده است. درحالی‌که شرکت‌های ارتباطات از راه دور فشار قیمتی از سوی بسیاری از شرکت‌های موفق عرصه تلفن همراه احساس می‌کنند و شرکت‌های خدمات مالی با افزایش تکنولوژی مالی (fintech) روبه‌رو هستند؛ مدل‌های کسب‌وکار و راهنمایی‌ها و دستورات خود را مورد بررسی مجدد قرار می‌دهند. بازار شرکت‌های تکنولوژیک نیز در حال تغییر است. 

ادامه مطلب
مرتبط با: بازاریابی ,


آیا عملیات خدمات مشتری شما نیاز به یک بازیابی دارد؟
پنجشنبه 24 تیر 1395 ساعت ساعت 03 و 50 دقیقه و 07 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد 

منبع: Forbes 

وقتی یک شرکت نیاز به یک بازیابی در خدمات مشتری داشته باشد، این موضوع به سرعت برای مشتریان آشکار می‌شود. عکس‌العمل مدیر شرکت هنگام ورود مشتریان را در نظر بگیرید:«یه مشتری داره میاد، عجله کن» این رفتار خود مثالی از نیاز به بازیابی خدمات مشتری است. واکنش کند تیمی و دشواری ارتباط با برند نیز مثال‌هایی در این مورد است. در ذیل 5 نشانه‌ای را بیان می‌کنیم که بیانگر قرار گرفتن شما در موقعیتی است که نیاز فوری به یک بازیابی در خدمات مشتری دارید. 


ادامه مطلب
مرتبط با: بازاریابی ,


میلیاردرها از قانون 168 پیروی می‌کنند
شنبه 19 تیر 1395 ساعت ساعت 03 و 04 دقیقه و 18 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

روزنامه دنیای اقتصاد 

نویسنده: Bill Carmody

مترجم: مریم رضایی

منبع: INC 

یکی از دلایلی که به چاد کوپر، مشاور و تاجر موفق، بسیار علاقه‌مندم این است که او اغلب در مورد مسائل بدیهی، به یک نکته درخشان می‌رسد؛ چیزی که همواره جلوی چشم بوده و آن را نمی‌دیدم. یکی از این نکات درخشان قانون 168 است که به محض آشنایی با آن به این نتیجه می‌رسید چرا این قانون توازن قابل‌توجهی در زندگی شما ایجاد می‌کند. قانون 168 چیست؟ صد و شصت و هشت تعداد کل ساعاتی است که هر یک از ما در یک هفته کامل در اختیار داریم؛ نه بیشتر و نه کمتر. چیزی که افراد فوق موفق را از افراد معمولی متمایز می‌کند، کاری است که این افراد با این تعداد ساعت انجام می‌دهند. افراد خیلی ثروتمند و کاملا موفق همگی زندگی‌های فوق‌العاده دارند. چگونه است که ریچارد برنسون می‌تواند همزمان مالک چند شرکت باشد و همچنان وقت داشته باشد که در اسکی روی آب خبره شود، درحالی‌که بسیاری از ما چون نمی‌توانیم بین کار و بسیاری از جنبه‌های زندگی‌مان توازن برقرار کنیم، همواره دچار استرس کم آوردن زمان هستیم؟ قانون 168 را نمی‌توان نقض کرد، اما هر کس بر آن تسلط یابد، از زندگی خود بهره کامل می‌برد و افرادی که آن را نادیده می‌گیرند، به ضرر خودشان عمل کرده‌اند.

 


ادامه مطلب
مرتبط با: مدیریت ,


 
مؤسسه خیریه بهنام دهش پور
نویسندگان
دیگر موارد
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :

هدایت به بالای صفحه

پشتیبانی

تصویر استاتیك

ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو