/post/rss/" />
گیج‌کننده‌ترین معیارهای بازاریابی
چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 ساعت ساعت 03 و 15 دقیقه و 40 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )
نویسنده: Ilan Mochari
مترجم: مریم رضایی
منبع: Inc
برای شرکت‌ها یک «لایک» خوردن در فیس‌بوک واقعا چقدر اهمیت دارد؟ افزایش سهم بازار شرکت شما چقدر مهم است؟ پاسخ دادن به این پرسش‌ها به دلایل مشخص برای بازاریاب‌ها مهم است. اگر یک بازاریاب ارزش واقعی یک «لایک» را بداند، بهتر می‌تواند به تصمیم‌‌گیران نشان دهد که لازم است برای تبلیغات رسانه‌های اجتماعی زمان و پول صرف کنند. به علاوه، بهتر می‌تواند ارزش خودش را برای سازمان نمایان کند. مساله اینجاست که معیارهای بازاریابی به‌طور مرتب دچار سوءتعبیر و سوءاستفاده می‌شوند. گزارش فصلی نشریه MIT Sloan اخیرا از رهبران کسب‌وکار در مورد پنج معیار معروف نظرسنجی کرده است. این معیارها عبارت است از: سهم بازار، امتیاز خالص ترویج‌کننده (یا NPS، ابزاری مدیریتی برای سنجش میزان وفاداری مشتریان)، ارزش یک «لایک»، ارزش عمر مشتری و میزان بازگشت سرمایه. آنها در این نظرسنجی دریافتند که این اصطلاحات به‌طور گسترده‌ای غلط استفاده می‌شوند و شاید مساله بدتر این است که برخی بازاریاب‌ها عمدا آنها را به اشتباه استفاده می‌کنند تا ارزش کسب‌وکار خودشان را حفظ کنند. در اینجا یافته‌هایی را که در مورد هر معیار به دست آمده و اقدامی را که برای جلوگیری از سردرگمی می‌توان انجام داد، ارائه می‌کنیم:

ادامه مطلب
مرتبط با: بازاریابی ,


چگونگی برخورد با افراد مشکل‌دار در سازمان
سه شنبه 28 اردیبهشت 1395 ساعت ساعت 03 و 08 دقیقه و 09 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )
مترجم: رویا مرسلی 
منبع: HBR
یکی از همکارانتان که اغلب مورد اعتماد شما است، رفتارهای عجیبی از خود نشان می‌دهد، ضرب‌الاجل‌ها را از دست می‌دهد، کارهایش را تمام نمی‌کند، برای مدت طولانی  ناپدید می‌شود، یا ناگهان طغیان می‌کند یا رفتارهای غیرعادی دیگر از او سر می‌زند. شاید از خودتان بپرسید، آیا مساله جدی پیش آمده است؟ آیا ممکن است این رفتار به‌خاطر اضطراب باشد، یا یک بیماری روانی مثل افسردگی، یا اختلال رفتاری؟ چگونه به این مساله واکنش نشان می‌دهید و چه کاری باید انجام دهید؟ چگونه می‌توانید همکاری باشید که به دیگران توجه می‌کند، بدون آنکه نقش یک روانشناس را بازی کند؟

ادامه مطلب
مرتبط با: منابع انسانی ,


6 تکنیک که مشتریان را متقاعد به بازگشت دوباره خواهد کرد
دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 ساعت ساعت 03 و 27 دقیقه و 05 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد

منبع: inc

توجه به نیازهای مشتریان یک امر کلیدی است اما آیا برای آنها روشن کرده‌اید که می‌خواهید آنچه موردنیازشان است را به آنها بدهید؟ هنگامی که رجوع دوباره مشتریان‌تان کم می‌شود، کسب‌وکار شما با کاهش درآمد مواجه خواهد شد. یک مشتری وفادار با اندک تلاش از سمت شما بازخواهد گشت، گرچه جذب مشتریان جدید با صرف هزینه و زمان در بازاریابی و تبلیغات همراه خواهد بود. حتی زمانی که می‌توانید فرد جدیدی را متقاعد کنید که به شما شانسی برای فروش بدهد، اگر آن مشتری تنها یک بار از شما خرید کند و علاقه‌ای به بازگشت دوباره نداشته باشد، درآمد شما کاهش خواهد یافت. 

ادامه مطلب
مرتبط با: بازاریابی ,


یک ترفند ذهنی برای کمک به گفت‌و‌گویی چالش‌برانگیز
یکشنبه 26 اردیبهشت 1395 ساعت ساعت 03 و 00 دقیقه و 52 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )
مترجم: رویا مرسلی
منبع: HBR
تصور کنید همکاری دارید که با او رابطه بسیار چالش‌آمیزی دارید، کسی که حتی ساده‌ترین گفت‌و‌گو را نیز به تنش و ناراحتی می‌کشاند. برای چنین فردی هیچ تفاوتی ندارد که موضوع چه باشد، او فقط با شما مخالفت می‌کند و به جای آنکه یک متحد باشد، بیشتر به یک دشمن شباهت دارد.اگر بخواهید چنین شخصی را از لحاظ ظاهری و حتی باطنی تصور کنید، سناریوی زیر را مجسم کنید:شما پشت میز خود نشسته‌اید و مشغول کار هستید. ناگهان پیغامی از آن شخص روی صفحه نمایش شما ظاهر می‌شود. شما پیام را باز می‌کنید و او چنین نوشته است: «من پیش‌نویس فایل ارائه شما را دریافت کرده‌ام. چند اشتباه در آن دیدم و ایده‌هایی دارم درباره اینکه چگونه می‌توان آن را بهتر کرد. ساعت 3 بعد از ظهر به دفتر شما می‌آیم تا در این باره صحبت کنیم.»

ادامه مطلب
مرتبط با: مدیریت ,


گره‌گشایی مشکلات عمده و پیشتازی در میدان رقابت
شنبه 25 اردیبهشت 1395 ساعت ساعت 03 و 12 دقیقه و 21 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )
مترجم: مریم رضایی 
منبع: London Business School
با نادیده گرفتن قوانین موجود، صنعت خود را دگرگون کنید. به لیست در حال رشد ابرنوآورانی بپیوندید که افق‌هایی فراتر از شرکت خود را می‌بینند و گره‌های موجود در صنعت خود را به طور کلی شناسایی می‌کنند. برخی انسان‌ها زاده شده‌اند که قوانین را در هم بشکنند. اما بیشتر آنها این‌طور نیستند. و این موضوع برای دنیای کسب‌وکار خوب نیست. به روش‌هایی که بیشتر شرکت‌ها تلاش می‌کنند در میدان رقابت پیروز شوند فکر کنید. آنها تلاش می‌کنند بخش‌های جدید بازار را پیدا کنند، صرفه‌جویی مالی را کشف کنند یا بهترین کارکنان خود را حفظ کنند. این اقدامات در بهترین وضعیت به پیشرفت‌های فزاینده منجر می‌شود. اما شرکت‌های پیشرو چطور؟ آنهایی که اصول قراردادی را در صنعت خود زیر پا می‌گذارند تا مدل جدیدی بسازند که چشم‌انداز آن بخش را برای همیشه تغییر می‌دهد. برای شرکت‌های هواپیمایی، قیمت بالای عوارض فرود و توقف هواپیما در فرودگاه تنها بخشی از ساختار هزینه‌ای است.

ادامه مطلب
مرتبط با: مدیریت ,




 
مؤسسه خیریه بهنام دهش پور
نویسندگان
دیگر موارد
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :

هدایت به بالای صفحه

پشتیبانی

تصویر استاتیك

ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو