/post/rss/" />
منتخب مقالات مدیریت و بازاریابی
لزوم بازسازی شرکت‌ها و تبدیل آنها به سازمان‌های دیجیتال
چهارشنبه 13 بهمن 1395 ساعت ساعت 02 و 02 دقیقه و 14 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

روزنامه دنیای اقتصاد  

نویسنده: Josh Bersin

منبع: forbes 

مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد

 جهان کار با تغییرات بنیادی روبه‌رو است. کسب‌و‌کار به یک تجربه بی‌درنگ تبدیل شده است؛ ما با جریان بی‌رحمی از پیام‌ها و ارتباطات مواجه هستیم و در خلال شبکه‌ای از تیم‌ها فعالیت می‌کنیم. سلسله مراتب سنتی از بالا به پایین به سرعت در حال از بین رفتن است؛ چرا که افراد حرفه‌ای جوان به دنبال فرصت، رهبری و مسوولیت بیشتر هستند. در این میان تکنولوژی به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی روزانه ما تبدیل شده است و اغلب احساس می‌کنیم به شدت در آن غوطه‌ور شده‌ایم. (آیا باید ایمیلم را چک کنم؟ فیس‌بوک؟ توییتر؟ اینستاگرام؟ یا لینکدین؟ عکس فوق‌العاده‌ای که اخیرا گرفته‌ام را کجا باید پست کنم؟ همه این «دوستانی» که می‌خواهند با من ارتباط برقرار کنند چه کسانی هستند؟ اسنپ‌چت چگونه کار می‌کند؟) 


ادامه مطلب
مرتبط با: مدیریت ,


چگونه اختلافات میان نسل‌های مختلف را مدیریت کنیم
سه شنبه 12 بهمن 1395 ساعت ساعت 04 و 05 دقیقه و 21 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

روزنامه دنیای اقتصاد  

گردآوری و ترجمه: مریم مرادخانی

شکاف‌های نسلی، چالشی جدی بر سر راه مدیران 

در سال‌های نه چندان دور، رسم بر این بود که کارکنان به محض دریافت حکم بازنشستگی با دنیای کار خداحافظی می‌کردند و فصل جدیدی از زندگی خود را آغاز می‌کردند. در آن روزها وقتی نسل جدید وارد بازار کار می‌شد، نسل‌های قدیمی‌تر بازنشسته می‌شدند و جای خود را به جوان‌ترها می‌دادند. میان کارکنان، اختلاف سنی فاحشی وجود نداشت و از این رو، محیط کار ساده‌تر و مدیریت کارکنان آسان‌تر بود. این روزها اما، بسیاری از کارکنان سالخورده دیرتر از موعد مقرر بازنشسته می‌شوند. در حقیقت، بیبی‌بومرها (Baby Boomers) که سالخورده‌ترین نسل مشغول به کارند، بنا به دلایلی چون بالا بودن هزینه‌های زندگی و کمبود پس‌انداز تمایلی به بازنشستگی ندارند. از سوی دیگر، نسل‌های جوان‌تر، رفته رفته فارغ‌التحصیل و وارد بازار کار می‌شوند. همین اتفاق ساختار محیط کار را دگرگون کرده است، چرا که اگر این روند ادامه پیدا کند، به‌زودی چهار نسل متفاوت در سازمان‌ها دوشادوش هم کار خواهند کرد: بیبی‌بومرها، نسل X، نسل Y و نسل Z. حضور نسل‌های مختلف در محیط کار چه پیامدهایی را به دنبال دارد؟ میان ارزش‌ها، اصول اخلاقی و انتظارات آنها چه تفاوتی وجود دارد؟ چگونه می‌توان این تفاوت‌ها را به بهترین نحو مدیریت کرد؟ 

 

ادامه مطلب
مرتبط با: مدیریت ,


اینوِنت‌ هِلپ تخصص خود را بازاریابی برای اختراعات تعریف کرده است
دوشنبه 11 بهمن 1395 ساعت ساعت 03 و 13 دقیقه و 22 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

منبع: شنبه مگ

اصول ثبت اختراع و تبلیغات در یک آژانس پیشرو 

هر شرکت تولیدی برای روانه‌کردن محصولات خود به بازار، نیاز به تولید محصولات منحصربه‌فردی دارد که خاص شرکت مذکور باشند، بنابراین خلاقیت در اختراع یک محصول از ارکان اساسی بازاریابی برای هر شرکتی محسوب می‌شود.

ادامه مطلب

چرا و چگونه یک مدیر به بن‌بست می‌رسد
یکشنبه 10 بهمن 1395 ساعت ساعت 03 و 43 دقیقه و 32 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

روزنامه دنیای اقتصاد

نویسنده: دکتر فرزاد بزرگی / مدرس دانشگاه 

شکست مدیر، بدترین نتیجه‌ای است که او در اثر اشتباهات یا ضعف مدیریتی خود، با آن مواجه می‌شود. بر هم زدن آرامش کارکنان، عدم اعتماد و اطمینان به همکاران، عدم به‌کارگیری کارشناسان خبره، سرپوش نهادن بر حقایق، رفتارهای مستبدانه، عدم پایبندی به اهداف و برنامه‌ها، نادیده گرفتن قوانین و مقررات و وجدان اخلاقی از جمله عواملی هستند که باعث شکست مدیران می‌شود. در اینجا سعی شده است، عوامل شکست و تباهی یک مدیر را به پنج گروه دسته‌بندی کنیم. 


ادامه مطلب
مرتبط با: مدیریت ,


نقش خود آگاهی در کنترل قدرت مدیران
شنبه 9 بهمن 1395 ساعت ساعت 03 و 37 دقیقه و 54 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

روزنامه دنیای اقتصاد 

منبع: hbr

مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد 

اکثر مدیران ارشد که با آنها دیدار داشته‌ام و با آنها کار کرده‌ام، سال‌ها زمان صرف کرده‌اند تا برای شغل‌شان آماده شوند. هنگامی که آنها وارد سطح مدیریت میانی شدند، اکثرشان یاد گرفته‌اند که یک «رهبر سازمانی» خوب بودن مهم‌تر از یک «عامل» خوب بودن است. بسیاری از آنها داستان‌های زیادی برای گفتن دارند؛ داستان‌هایی در مورد لغزش طی این مسیر، مدیریت خرد بر افراد، تخریب روحیه تیم با تقاضاهای نامعقول و از دست دادن یک عضو فوق‌العاده تیم به این دلیل که زمان و توجه کافی به روابط با او داده نشده بود. 


ادامه مطلب
مرتبط با: مدیریت , مورد كاوی ,




 
مؤسسه خیریه بهنام دهش پور
نویسندگان
دیگر موارد
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :

هدایت به بالای صفحه

پشتیبانی

تصویر استاتیك