/post/rss/" />
چگونه مصرف‌کننده را معتاد محصولات خود کنیم؟
شنبه 26 دی 1394 ساعت ساعت 03 و 30 دقیقه و 51 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

روزنامه دنیای اقتصاد -

مترجم: فریبا ولیزاده
منبع: iveybusinessjournal
اعتیاد همیشه مفهومی منفی ندارد. امروزه جایگاه ارزشی محصولات و روش‌های فروش و مصرف آنها چنان تاثیرگذار هستند که گروه‌های مختلف مصرف‌کنندگان را به مصرف چندین و چند باره وادار می‌كند و در اصل آنان را دچار اعتیاد به نام‌های تجاری می‌کنند. با وجود چنین شرایطی تلاش‌های شرکت‌های مختلف در افزایش سطح وفاداری مشتریان یا واداركردن آنان به تکرار خرید خود نشانه‌ای از رواج روش‌های اعتیادزایی است که مفهوم تحقیرآمیزی برای مشتری ندارند. 
البته اعتیاد به محصولات باید با جوانبی مثبت  همراه باشد. برای بسیاری از بازاریابان این امر مستلزم اعمال تغییرات خاص در نحوه فعالیت آنان است. 
دراین مقاله از مدیریت مناسبات با مشتریان جدید، استراتژی‌هایی برای تعامل با مشتری اجتماعی، ایجاد ارزش پایدار پیرامون نحوه موفقیت شرکت‌ها در جلب رضایت مشتری و ایجاد وفاداری با هدف برقراری پیوندهای قوی بین محصولات آنها و مشتریان سخن به میان آمده است. این مقاله به ۴ نکته اصلی مورد نیاز برای ایجاد اعتیاد به برند اشاره شده است: محصول، پاداش، قیمت و ارتباطات. 

ادامه مطلب
مرتبط با: بازاریابی ,


تیپ‌های شخصیتی در سازمان
شنبه 19 دی 1394 ساعت ساعت 03 و 02 دقیقه و 30 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

روزنامه دنیای اقتصاد 

سیامک ظاهری
حسابداررسمی
دنیای امروز ما دنیای سازمان‌هاست، همه درون سازمان متولد می‌شویم، در سازمان زندگی می‌کنیم و معمولا درون آنها بدرود حیات می‌گوییم. سازمان منافع فردی و گروهی اعضای جامعه را تامین می‌کند و بخش عمده‌ای از موفقیت آن وابسته به فرهنگ نیروی انسانی است. 
فرهنگ کار، مجموعه رفتارهای مطلوب و مناسب کارکنان است که برای توسعه و موفقیت در سازمان ضروری است. اگرچه فرهنگ کار تحت تاثیر متغیرهای متعددی است اما بخش عمده‌ای از آن تحت تاثیر شخصیت نیروی کار قرار دارد و مشخص است نوع شخصیت بر عملکرد شغلی تاثیر می‌گذارد. شخصیت مجموعه‌ای از صفات و ویژگی‌های فرد است که می‌تواند او را از دیگران متمایز کند و به واسطه نوع شخصیت هر فرد می‌توان پیش‌بینی کرد که در وضعیت‌های معین چه رفتاری از خود نشان می‌دهد. در طبقه‌بندی‌های متفاوت، تیپ‌های شخصیتی متعددی برای افراد عنوان شده و براساس نوشتار مایکل مک کوبی «Michael Mac Coby» با عنوان رهبر جدید شرکت‌های بزرگ، به توضیحی مختصر از چهار تیپ عمده شخصیت پرداخته می‌شود. در شرح تیپ‌ها به مشخصه‌های بارز اشاره شده، درحالی‌که هر شخصی ممکن است برخی ویژگی‌های تیپ‌های دیگر را نیز دارا بوده یا بهره شخص از تیپ شخصیتی خود به‌صورت کامل نباشد.

ادامه مطلب
مرتبط با: منابع انسانی ,


پنج علامت منفی که باید در خرید حق امتیاز (فرانشیز) به آنها توجه کرد
شنبه 12 دی 1394 ساعت ساعت 04 و 08 دقیقه و 16 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

منبع: NFIB

مترجم: عادل خدنگ

فرانشیز گونه‌ای از کسب‌وکار است که به یک شخص حقیقی یا حقوقی اختیار داده می‌شود محصول یا محصولات یک شرکت دیگر را بفروشد و در برابر آن مبلغی را به عنوان سهم خود بردارد، به این مبلغ فرانشیز یا فرانچایز می‌گویند.

این مدل یک شبکه ارتباطی میان کسب‌وکارهای کوچک است که به آنها این امکان را می‌دهد تحت یک نام تجاری فعالیت کنند و از یک روش کاری و بازاریابی مشترک بهره‌مند شوند.
به‌رغم تمام فواید فرانشیز، به‌کارگیری این روش می‌تواند شما را در عمق مشکلات فراوان فرو ببرد. وارد شدن به این تجارت بسیار آسان است ولی رسیدن به موفقیت در این مسیر وابسته به تحقیقات و سطح آگاهی شما است. به همین خاطر برای جلوگیری از یک اشتباه بزرگ و پرهزینه باید به پنج علامت خطر در ارتباط با خرید امتیاز نام تجاری یا فرانشیز توجه کنید:

ادامه مطلب
مرتبط با: بازاریابی ,


چگونگی شناخت درست نیاز مشتری
شنبه 5 دی 1394 ساعت ساعت 02 و 30 دقیقه و 32 ثانیه | نوشته ‌شده به دست بهرام سعدیان | ( نظرات )

روزنامه دنیای اقتصاد 

مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد: در جهانی که نمی‌دانیم فردا چه خواهد شد، امنیت از تجربیات مستمر ناشی می‌شود. برندگان سریع‌تر و به دفعات بیشتر شکست می‌خورند، از منابع کمتری استفاده می‌کنند و به همان نسبت سریع‌تر از دیگران هم از شکست‌ها می‌آموزند. بنابراین اگر در جهانی که در آن همه چیز به سرعت تغییر می‌کند عمل می‌کنید، اکنون زمان بازآموزی غرایزتان است. انجام ندادن این کار بسیار ریسک‌پذیر است.

فرض کنید که ایده‌ای برای یک فیلم دارید. چه کار باید کنید؟ آیا باید آن را به صورت راز نگه دارید و یک سال را صرف نوشتن یک نسخه فیلمنامه کنید؟

اگر برای دوستانتان جالب است آیا از آنها سوال می‌کنید؟ یا از پیشوای فیلمنامه‌نویسی بلیک اسنایدر Blake Snyder کمک می‌گیرید و به مک‌دونالد می‌روید؟




ادامه مطلب
مرتبط با: بازاریابی ,

 
مؤسسه خیریه بهنام دهش پور
نویسندگان
دیگر موارد
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :

هدایت به بالای صفحه

پشتیبانی

تصویر استاتیك

ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو